.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استان برتر یا استان بهتر؟

شمال نیوز: مازندران به لحاظ منابع و پیش شرط های توسعه هیچ چیز کمتر از استان های دیگر کشور ندارد.اما چرا در شاخصهای توسعه اینگونه از قافله عقب مانده است ؟سالانه میلیون ها گردشگر به استان سفر می کنند اما عایدی مردم چه بوده است ؟دریایی آلوده ؟الودگی های بصری؟یا بول طنزپرداز معروف سیما شلوارک پوش های جوج باز!! بعد از این همه سال وضعیت جاده های ما چگونه است ؟ بر سر کشاورزی استان چه آمده ؟اصلا صنعت داریم ؟نه چوب و کاغذی مانده نه نساجی ،دیگر صنایع پیشکش!!!از اقتصاد دریا چه بهره ای برده ایم جز چند بندر نیمه فعال که گرد مرده بر آن پاشیده اند. چرا ؟؟؟

جواب سوال را همه مردم استان می دانند اما هیچ مسئولی را یارای پاسخ گویی نیست چرا که همه با روزمرگی ،نوک دماغ خود دیدن ،قبیله گرایی و ایحاد تنش های اجتماعی خود آتش بیار این معرکه بوده اند در این سالها! همه سخن از استان بهتر به میان آورده اند اما جغرافیای شان محدود به شهر و زادگاه خود بود نه ایجاد تعامل ارگانیک بین همه منابع گستره جغرافیایی به منظور هم افزایی و توسعه استان ؛که اگر این تعامل ارگانیک در راستای توسعه استان حادث شود در محافل حاکمیتی سخ از مازندران برتر خواهیم شنید.استانی که در تمامی شاخص های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در کشور پیشرو است.

پیش زمینه تحقق استان برتر حضور یک راهبر تسعه و مدیر ملی آشنا به مناسبات اقتصادی ،زیرساختی و صنعتی به عنوان نفر اول در استان می باشد. مدیری که بتواند هم زمان هم چالش ها را تشخیص دهد و هم برای هر نقطه قوت و ضعف راهبردی توسعه ای ارائه دهد.
مدیری که بتواند فارغ ازملاحظات قومی و قبیله ای در بالاترین سطح تصمیم گیری های ملی ،در هیات وزیران ،سازمان برنامه و بودجه ،مجلس شورای اسلامی ارگان های نظامی و .. به طورموثر حضور یابد و در مصوبات و قوانین و اسناد فرادست توسعه ای کشور اثر گذاری لازم را برای نیل به هدف استان برتر ایجاد نماید.

بیایید یکبار فارغ از قومیت ،شهر و ..نگاه ملی داشته باشیم تا جایگاه ملی خود را بازیابیم.


امید عربانی - کارشناس ارشد برنامه ریزی منطقه ای


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.